Dream what you want to dream, go where you want to go, be what you want to be. Because you have only one life and one chance to do all the things you want to do.
RSS

Monday, November 16, 2009

ibu oh ibu

emm mungkin ari ini bkan ari ibu...tpi ble brjauhan ngn mak rse rndu sgt...2 yg wat aku nk tlis psal ibu...bce je la ye...haha

ibu...mendengar kalimah keramat ini ckup untuk kte mmbayangkan wajah seorg insan yg pnuh dgn ksih syg...pnuh dgn klmbutan...ya...dialah wanita terunggul di dunia...pngorbanan ibu tiada tndingan nya di dunia...nyawanya menjadi truhan tika mana dia melahirkan kte ke dunia yg pnuh pancaroba ini...pnuh kesakitan...tpi bg mereka yg bergelar ibu...mndengar tngisan seorg ank yg di lhirkan ckup buat mereka melupakan kesakitan trsebut...begitulah bsarnye kasih ibu pda anknye...


for me...my mum is the greatest women in the world...she always be right me whenever i need her...i really2 luv her with all of my heart...nothing can change it...

aku n mak...

ngah2 google something jmpe lak lgu ni...mmg suitable tuk tjuk ari ni...so aku pon ltak la lrik die...rmai yg pnah dgr pon lgu ni iaitu Your Mother...lagu ini mempunyai melodi yang sangat ceria dan ia merupakan lagu hits dalam album I Look, I Seeyang didalangi oleh Yusuf Islam. Kalau mendengarnya, InsyaAllah hati yang gundah akan pasti tersenyum. Your Mother adalah sebuah lagu yang mungkin digubah dengan bersandarkan kepada sebuah hadith:


عن أبي هريرة رضي الله عنه قال : جاء رجل إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال : يا رسول الله من أحق الناس بحسن صحابتي ؟ قال : أمك ، قال ثم من ؟ قال : أمك ، قال : ثم من ؟ قال : أمك ، قال : ثم من ؟ قال : ثم أبوك " . رواه البخاري ومسلم


Maksudnya:
Abu Hurairah telah berkata: Telah datang seorang lelaki kepada Rasulullah, lalu bertanya: "Wahai Rasulullah, siapakah yang patut aku layan dengan baik seperti seorang sahabat?" Rasulullah menjawab, "Ibumu." Dia bertanya lagi, "Setelah itu siapa?" Rasulullah menjawab, "Ibumu." Dia bertanya lagi: "Setelah itu siapa?" Rasulullah menjawab, "Ibumu." Dia bertanya lagi, "Setelah itu siapa?" Rasulullah menjawab, "Kemudian ayahmu."

(Hadith riwayat Imam al-Bukhari dan Imam Muslim)

Lirik Your Mother:
Who should I give my love to
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to
After Allah and Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

'Cause who used to hold you
And clean you and cloth you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That's right no other
Your mother (My mother)

Who should I take good care of
Giving all my love
Who should I think the most of
After Allah and Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

'Cause who used to hear you
Before you could talk
Who used to hold you
Before you could walk
And when you fell who picked you up
Clean your cut
No one but your mother
My mother

Who should I stay right close to
Listen most to
Never say no to
After Allah and Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hug you
And buy you new clothes
Comb your hair
And blow your nose
And when you cry
Who wiped your tears
Knows your fears
Who really cares
My mother

Say Alhamdulillah
Thank you Allah
Thank you Allah
For my mother


 well, dalam lgu ni jlas mnunjukkn ibu la sgale nye bgi kte...yg sntse mnyanyangi kte tiap mse dan ktike...jd, hrgailah ibu kte smntara mreke msih brnafas di dunia ini...jgn mnyesal di kmudian ari...wassalam




Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: